wtorek, 22 maja 2012

Schroniska


Ten post jest skierowany do osób które chcą adoptować psa.
Moja historia z psami zaczęła się w liceum kiedy to wypłakałam dosłownie że chcę mieć psa

Pewnego dnia pojechałam na wagary w poniedziałek do schroniska dla psów które jest w Chorzowie.Kiedy tam dotarłam to tylko jeden rudy pies na mnie szczekał zza bramy a reszta miała minki"weź mnie,weź mnie".Ale pani która tam dyżurowała poinformowała mnie:" schronisko jest czynne tylko we wtorki i czwartki".Ja na to :"przecież przyjechałam po psa powinna się pani cieszyć".A ona mi na to :"przepisy to przepisy".Więc wróciłam do domu bez psiaka ale na drugi dzień nie dużo nie myśląc znów wybrałam się na wagary




Kiedy tam dotarłam to od razu spytałam czy ten rudy piesek nie jest suczka.Chciałam psa więc bardzo ucieszyłam się że ten jest rodzaju męskiego:)
Zapłaciłam za niego 20 zł wraz z zaświadczeniem o szczepieniu,smyczą i obrożą.
Ani raz nie obejrzał się wstecz.A ja byłam bardzo szczęśliwa że wreszcie mam psa.Po drodze do domu miała miejsce śmieszna sytuacja .Mieliśmy trochę czasu między autobusem a tramwajem do Katowic a na przeciwko przystanku zauważyłam sklep mięsny.Niewiele myśląc poszłam kupiłam psu kiełbasę i dałam na przystanku.Pamiętam że ludzie patrzyli na mnie jak na wariatkę.Oni pewnie chleb ze smalcem jedzą a ja psu daję kiełbasę hehhe ale wtedy mało mnie to obchodziło.Najważniejsze że mój pies był szczęśliwy



Nowy dom bardzo mu się spodobał.Zaraz po kąpieli i kiedy tylko sierść mu wyschła wyszłam z nim na podwórko.Ale tak się stęsknił za smrodem że od razu wytarzał mi się pod śmietnikiem w worku po śledziach hihihihi.No i psinka znów wylądowała w kąpieli.

Pamiętam ze zjadł wtedy cała miskę owsianki ale za tydzień jakby mu się ją dało to pewnie przez kolejny tydzień by się do mnie nie odzywał do już jadł chlebek z pasztecikiem i kiełbaski mój tata dodawał więc źle mu nie było.Był z nami 12 lat aż nadeszła ta nieuchronna chwila kiedy trzeba było go uśpić bo był bardzo chory.Bardzo to przeżyłam emocjonalnie










Ale taka jest kolej rzeczy.Wiele razy powtarzałam że pies powinien żyć tyle ile człowiek,ale niestety to jest niemożliwe......


Ale już postanowiłam, że kiedy będę miała własny dom to na pewno 2 psy ze schroniska znajda  w nim swój azyl i spokój. 


Oto lista schronisk dla psów które udało mi się namierzyć w sieci:



http://www.schronisko.in/index.html

http://www.przygarnij.pl/index.php?action=BRWS

http://www.niechcianeizapomniane.org/

http://otoz.pl/category/adopcje-i-zaginione/adopcje/


  INNE SCHRONISKA, PRZYTULISKA, AZYLE...
  • Bełchatów - Schronisko dla Zwierząt - właściciel Urząd Miasta w Bełchatowie, administrowane przez SANIKOM sp. z o.o., Bełchatów, ul. Zdzieszulicka
  • Biała Podlaska - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Biała Podlaska, ul. Olszowa 4
  • Białystok - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Białystok, ul. Dolistowska 2
  • Bielsko-Biała - Schronisko dla Zwierząt, Bielsko-Biała, ul. Kazimierza Wielkiego 8

  • Boguszyce Małe - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Boguszyce Małe, Boguszyce Małe 25
  • Brodnica - Schronisko dla psów "REKSIO" - Brodnica, Ustronie 20a
  • Bydgoszcz - Schronisko dla Zwierząt- Bydgoszcz, ul. Grunwaldzka 298
  • Bytom - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt
  • , Bytom, ul.Laszczyka 18 - strona bezpodstawnie w całości w technologii flash, czyli: nie wszyscy użytkownicy Internetu, zwłaszcza firmy, ją odczytają.
  • Celestynów - Społeczne Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt - Schronisko prowadzone przez TOZ, Celestynów, ul. Prosta 3
  • Cieszyn - Schronisko dla Zwierząt bezdomnych "Azyl", Cieszyn, ul. Cicha 91
  • Chełm - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Chełm, ul. Wołyńska 57
  • Chojnice - Schronisko dla Zwierząt - "Przytulisko" - Chojnice, ul. Igielska 24
  • Chorzów - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt - Schronisko prowadzone przez TOZ, Chorzów, ul. Opolska 36
  • Chrcynno - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Chrcynno k. Nasielska
  • Częstochowa - Częstochowskie Schronisko dla Zwierząt - Schronisko prowadzone przez TOZ, Częstochowa, ul. Gilowa 44/46

  • Dłużyna Górna - Schronisko prowadzone przez TOZ, Dłużyna Górna, Dłużyna Górna 1F
  • Ośrodek Adopcyjny dla Zwierząt Porzuconych i Niechcianych, Osiedle Białe 7, Uciechów, 58-203 Dzierżoniów
  • Dzierżoniów - Dzierżoniów, ul. Brzegowa 151 [?]

  • Elbląg - Schronisko dla Zwierząt, Elbląg, ul Królewiecka 233
  • Ełk - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt - Schronisko prowadzone przez TOZ, Ełk, Siedliska k/Ełku

  • Gaj koło Śremu - 881 - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Gaj koło Śremu
  • Gdańsk - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt , Gdańsk, ul. Przyrodników 14 - główne miejsce w stronie zajmują reklamy Internet Providera "za.pl"
  • Gdynia - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt "Ciapkowo", Gdynia, ul. Małokacka 3a
  • Giżycko - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Giżycko-Bystre
  • Glincz - Azyl dla bezdomnych zwierząt, Glincz
  • Gliwice - Schronisko dla Zwierząt - mini podstrona Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych
  • Gorzów Wielkopolski - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Gorzów Wielkopolski, ul. Fabryczna 73

  • Harbutowice - Przytulisko dla bezdomnych psów i kotów - Harbutowice, Harbutowice

  • Iława - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Iława, ul. Komunalna 2a

  • Jamrozowizna - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt "As"
  • Jelenia Góra - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Jelenia Góra, ul. Spółdzielcza 32a
  • Józefów k/Legionowa - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt - Józefów k/Legionowa, ul. Strużańska 15 - strona wolontariuszy
    Józefów k/Legionowa- Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Józefów k/Legionowa, ul. Strużańska 15
  • Józefów k/Otwocka - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Józefów k/Otwocka, ul. Skrajna 2

  • Kalisz - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt - Schronisko prowadzone przez TOZ, Kalisz, ul. Warszawska 95
  • Kędzierzyn-Koźle - Schronisko dla Zwierząt, Kędzierzyn-Koźle, ul. Gliwicka 20
  • Kielce - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Kielce, ul. Młoda 28
  • Koło - Przytulisko dla Bezdomnych Zwierząt, Koło, ul. Zawadzkiego
  • Kołobrzeg - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Kołobrzeg, ul. VI Dywizji Piechoty 60
  • Konin - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt - Schronisko prowadzone przez TOZ, Konin, ul. Gajowa 7a
  • Koszalin - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Koszalin, ul. Topolowa 3
  • Korabiewice - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Korabiewice, Korabiewice 11
  • Kraków - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt - Schronisko prowadzone przez TOZ, Kraków, ul.Rybna 3
  • Krotoszyn - Schronisko prowadzone przez TOZ, Krotoszyn, ul. Ceglarska 11
  • Krzyczki - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Krzyczki, Krzyczki Pieniążki 25

  • Legnica - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Legnica, ul. Ceglana
  • Lublin - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt "DINGO", fundacja "Felis", Lublin, ul. Pancerniaków 9, E-mail
  • Lublin - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Lublin, ul. Metalurgiczna 5, tel. 081 / 466 26 42

  • Łęczyca - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Łęczyca, ul. Staromiejska
  • Łódź - Schronisko dla Zwierząt, Łódź, ul. Marmurowa 4

  • Milanówek - Schronisko Dla Zwierząt, Milanówek, ul. Brwinowska 48
  • Mielec - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Mielec, Targowa 11
  • Mrągowo - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Mrągowo, Bagienice Małe k/Mrągowa
  • Mysłowice - Schronisko prowadzone przez TOZ

  • Nasielsk - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Nasielsk, ul. Nuna 101
  • Nakło - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt - Schronisko prowadzone przez TOZ, Nakło, ul. Nowa 11
  • Nowy Targ - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Nowy Targ, ul. Kokoszków 101
  • Nysa - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt Nysa, ul. Kondradowa 2

  • Oborniki Wielkopolskie - Schronisko dla psów "Azorek", Oborniki Wielkopolskie, ul. Łopatyńskiego 1
  • Olkusz - Schronisko Bezdomnych Zwierząt - szkoda, że banner republiki.pl przysłania dużą część strony...
  • Olsztyn - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Olsztyn, ul. Turystyczna 2
  • Opole - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Opole, ul. Torowa 9
  • Ostróda - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Ostróda, Lubajny
  • Ostrów Mazowiecka (Ostrów Mazowiecki !?)- Schronisko dla Zwierząt, ul. Bąkówka
  • Ostrów Wielkopolski - Schronisko prowadzone przez TOZ, Ostrów Wielkopolski, ul. Lotnicza 28a
  • Oświęcim - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Oświęcim, ul. Kamieniec

  • Pabianice - Schronisko Dla Zwierząt, Pabianice, ul. Partyzancka 110
  • Piła - Schronisko dla Zwierząt, Piła, ul. Kamienna
  • Piotrków Trybunalski - Schronisko Dla Zwierząt - Schronisko prowadzone przez TOZ [strona mało czytelna, przeładowana gadżetami] - Piotrków Trybunalski, ul. Gliniana 10
  • Poznań - Schronisko dla Zwierząt, Poznań, ul. Bukowska 266
  • Puławy -
  • Schronisko dla Zwierząt

  • Rachów Stary - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Rachów Stary, ul. Leśna 9/19
  • Radom - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Radom, ul. Witosa 96
  • Ruda Śląska - Społeczne schronisko dla zwierząt TOZ "Fauna", Ruda Sląska, ul. Bujoczka 2
  • Rzeszów - Azyl "U Majki", Rzeszów, ul. Szkolna 15
  • Rzeszów - Schronisko dla Zwierząt "Kundelek" - Prowadzone przez Rzeszowskie Stowarzyszenie Ochrony Zwierząt
  • , Rzeszów, ul. Ciepłownicza
  • Sandomierz - Sandomierskie Stowarzyszenie Przyjaciół Zwierząt, Sandomierz, ul. Rynek 3 - schronisko w budowie (?)
  • Słupsk - Schronisko dla Zwierząt, Słupsk, ul. Portowa 1
  • Sochaczew - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt
  • Sopot - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt - Schronisko prowadzone przez TOZ, Sopot, ul. 1 Maja 32
  • Sosnowiec - Schronisko Urzędu Miasta Sosnowiec dla zwierząt, Sosnowiec, Baczyńskiego 11A - tylko podstawowe dane teleadresowe
  • Starachowice - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Starachowice, ul. Lachy 5
  • Stargard Szczeciński - Schronisko prowadzone przez TOZ, Stargard Szczeciński, Kiczarowo 29
  • Starogard Gdański - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Starogard Gdański, ul. Hermanowska 24
  • Swarzędz - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt - Schronisko prowadzone przez TOZ, Swarzędz, ul. Dworcowa 3
  • Szczecin - Schronisko Dla Bezdomnych Zwierząt, Szczecin, al. Wojska Polskiego 247
  • Szczytno - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt - "wszystko" oprocz adopcji czyli w Internecie najważniejszej części

  • Środa Wielkopolska - Schroniska dla zwierząt - Informator miejski ...
  • Świnoujście - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Świnoujście, ul. 11 Listopada 6
  • Tarnowskie Góry - Społeczny azyl dla psów i kotów "Cichy Kąt", Tarnowskie Góry, ul. Wiśniowa 35
  • Tomaszów Mazowiecki - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Tomaszów Mazowiecki, ul. Kępa 3
  • Toruń - Miejskie Schronisko dla Zwierząt - Toruń, ul. Przybyszewskiego 3 - jest tu dużo, ale o adopcjach ze strony głównej NIC

  • Wałbrzych - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Wałbrzych, ul. Łokietka 7
  • Warszawa - "Azyl pod Psim Aniołem", Warszawa, Baletowa 30
  • Warszawa - Oficjalna strona Schroniska na Paluchu, Warszawa, ul. Na Skraju 2c
  • Węgrów - Schronisko w Węgrowie
  • Wieluń - Schronisko dla Zwierząt, Wieluń, ul. Zielona 22 A
  • Włocławek - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Włocławek, ul. Przemysłowa 16
  • Wrocławnasza stronaSchronisko dla Bezdomnych Zwierząt - Schronisko prowadzone przez TOZ, Wrocław, ul. Ślazowa 2

  • Zabrze - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt - Schronisko prowadzone przez TOZ, Zabrze-Biskupice, ul. Bytomska 133
  • Zamość - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt - Zamość, ul. Braterstwa Broni 161
  • Zielonogórskie Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt
  • Zielona Góra - Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt, Zielona Góra, ul. Szwajcarska 1
  • Zgierz - Medor - Przyjaciele Bezdomnych Zwierząt, Zgierz, ul. Urocza 9


Woj. KUJAWSKO-POMORSKIE





Woj. ŁÓDZKIE




Woj.MAZOWIECKIE





Woj.MAŁOPOLSKIE


Woj.PODKARPACKIE




Woj.POMORSKIE




Woj.ŚLĄSKIE




Woj.WARMIŃSKO-MAZURSKIE


Woj.WIELKOPOLSKIE


Woj.ZACHODNIOPOMORSKIE





To by było na tyle kochani.
Życzę wszystkim miłego dnia i tym którzy jeszcze się nie zdecydowali na adopcję psa żeby to wreszcie zrobili.Mnóstwo niechcianych i wyrzuconych na pastwę losu psów czeka żeby je ktoś pokochał 




3 komentarze:

  1. Jeżeli poszukujesz taniego sklepu zoologicznego, to skorzystaj z oferty Zwierzogrodu, który wyróżnia się atrakcyjnymi cenami. Zwierzogród - internetowy sklep zoologiczny

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim przypadku było tak, że pojechałam do schroniska i po prostu adoptowałam z niego pięknego kundelka który wymagał opieki i pielęgnacji. Kupiłam mu specjalne zestawy kosmetyków https://sklep.germapol.pl/pl/kosmetyki-rozne_perfumy i po tych wszystkich zabiegach pielęgnacyjnych psiak całkowicie się zmienił. Teraz staram się budować jego zaufanie i chyba jestem na dobrej drodze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Blog pełen psich sekretów! Słodkie opowieści, przydatne wskazówki i mnóstwo uśmiechu. Tutaj każdy miłośnik psów znajdzie kawałek szczęścia. https://nasze-psy.pl/

    OdpowiedzUsuń